zondag 9 januari 2011

Winnaar Fight Off

Vandaag dan de dag van de Fight Off om de tickets naar het EK in Servië.
Zoals ik in mijn voorgaande bericht heb beschreven voelde ik me goed en sterk. Ik was ervan overtuigd deze dag winnend af te sluiten en me (voor mezelf tenminste) zeker te stellen voor het EK.
3 rondes moest ik draaien tegen mijn opponent (Ebaihoubarka).
In de 1e partij tastte ik wat af en probeerde het gaatje te vinden. Ik heb al eerder tegen deze jongen gestaan en wist ongeveer wel hoe ik hem moest aanpakken. Na wat losse flodders van beide kanten, vond ik de opening en scoorde met een armtechniek. Deze score wist ik vast te houden, vooral door de uitstekende conditionele vorm waarin in verkeer. Iets wat later mooi van pas kwam.
In de 2e partij was mijn opponent iets aanvallender dan normaal. Ik liet me een beetje terugzakken, met mijn vaste scoringstechnieken in mijn achterhoofd. De wedstrijd verliep een beetje stroef met als eindresultaat een gelijkspel van 0-0.
In de 3e en beslissende partij wist ik wat mij te doen stond: WINNEN. Na weer wat te hebben afgetast opende ik, op de helft van de partij, de score met een mawashi-geri naar de rug. De score 2-0. In de laatste minuut breidde ik deze score uit tot 3-0, waarna ik in de laatste 15-20 seconden het gas opendraaide en conditioneel mijn opponent overwon. Vooral op ervaring, conditie en zeker op tactiek heb ik deze fight off winnend af kunnen sluiten. Een mooie voorbereiding voor mijn aankomende wedstrijd in Parijs,   15 en 16 januari a.s..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten