maandag 17 januari 2011

Update Open de Paris 2011

De teleurstelling is er, maar de ambitie blijft er. Na verlies in de 2e ronde van de Open de Paris, kan ik terugkijken op een voor mij niet geslaagd toernooi. Ik had zeker van tevoren gedacht verder te komen dan een tweede ronde, was het dan niet dat ik een podiumplek dacht te behalen. Dit zat er ook zeker in, gezien mijn loting en mijn 'goede gevoel' van de dag.
Ik opende het toernooi tegen een opponent uit Hong Kong. Net zoals op het WK versloeg ik deze jongen met mijn eigen spel, door rustig te wachten op het gaatje en dan toe te slaan. In de 2e ronde kwam ik tegen een voor mij bekende jongen uit Belgiƫ. Na veel druk van mijn kant en weinig beweging of toenadering van die van hem vorderde de wedstrijd voort. Na ongeveer driekwart wedstrijd werd er, naar mijn mening en zeker ook naar die van anderen, een score toegekend aan mijn opponent voor een 'losse flodder'. Ik gooide hierna de druk omhoog en was vastberaden om gelijk te scoren en daarna uit te breiden. Na zeker twee goed geplaatste armtechnieken van mijn kant werd er maar geen score toegekend. Het einde naderde en toen was het afgelopen....
Mijn droom om de Open de Paris te winnen was op dat moment in duigen gevallen, maar de ambitie blijft.
Ik blijf strijden richting dat topmoment wat mij maakt wat ik wil worden. Ik weet dat het erin zit, ik voel het gewoon. "Wanneer......." dat is het enige woord.
                                                                                                                          V.Vaseur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten